shokooh  
سرنوشت
گذران عمر
عمر
کتاب خواندنی

ایده کارآفرینی با فروش اینترنتی محصولات هایپرمارکت

hypermarketدر این مطلب قصد داریم ایده ای را مطرح کنیم که با حداقل سرمایه می تواند منجر به به عده ای متناسب با تلاشی که از خود نشان می دهند، شود.

در شهرهای بزرگ ایران، فروشگاههای مواد غذایی تاسیس شده اند که از حالت سنتی به طور محسوسی بزرگتر هستند که معمولاً تحت عناوین هایپرمارکت شناخته می شوند، تنوع محصولات غذایی عرضه شده نیز زیاد و متفاوت است.

حال تصور کنید عده ای جوان به دنبال کار می باشند و می خواهند محصولات غذایی را به صورت اینترنتی و آن لاین بفروشند به شکلی که مردم از خانه یشان به سایت تاسیس شده این جوانان بروند و محصولات مورد نظر خود را انتخاب نمایند و این جوانان پس از دریافت سفارش، محصولات مورد نظر را با پیک به مقصد مورد نظر ارسال نمایند.

این ایده و طرح پیش از این در ایران اجرا شده و یکی از موفق ترین  سایت ها در این زمینه سایت کندوسلام    kandoosalam.com   می باشد که بخشی از مناطق تهران را پوشش می دهد. جای تشکر و تبریک دارد از کسی یا  کسانی که این سایت را راه اندازی کرده اند و به کاهش ترافیک و جلوگیری از اتلاف وقت و …. در حد خود کمک نموده اند.

حال اگر آن جوانان بخواهند چنین ایده ای را اجرا نمایند، قاعدتاً باید سرمایه گذاری زیادی داشته باشند یعنی انباری برای ذخیره مواد غذایی داشته باشند و پرسنل انبارداری و هزینه خرید این کالاها، ریسک اینکه آیا خرید می شوند و یا روی دستشان می ماند و …

به هر حال هزینه تامین تنوع کالای بالا بسیار هزینه بر است.

خوب برای حل این موانع چه باید کرد؟

پیشنهاد مورد نظر این است:

این جوانان به جای سرمایه گذاری هایی که نیاز است برای شروع چنین طرحی، می توانند با یکی از این هایپرمارکت ها مذاکره کنند و در بخشی اداری و در کنار هایپرمارکت مستقر شوند و  لیست اقلام موجود در هایپرمارکت را در سایت مورد نظر خود وارد نمایند و متصدی فروش آن لاین آن هایپرمارکت شوند  یعنی سفارشات آن لاین را دریافت و نماینده این جوانان به عنوان مشتری سبد خرید مورد نظر سفارش دهنده را پر نماید و برای مشتری با پیک بفرستد.

مشخص است که مدیریت هایپرمارکت به علت خرید زیاد این جوانان ، درصدی را برای حق همکاری فروش کم خواهد کرد.

در واقع می توان گفت این جوانان به صورت پیمانی و مستقل متصدی فروش بیشتر محصولات این هایپرمارکت شده اند، بدون اینکه هزینه ای را بابت انبارداری ، سرمایه گذاری اولیه و هزینه های مختلف دیگر پرداخت کرده باشند.

شایان ذکر است که برای این کار نیاز به روحیه تعامل و همکاری  و اعتماد دو طرفه است.

برای چند نفر کارآفرینی خواهد شد؟

به طور مستقیم افرادی که باید به طور آن لاین سفارشات را دریافت کنند، افرادی که باید سفارشات را آماده سازی کنند و افرادی که باید سفارشات را تحویل دهند. این افراد متناسب با کیفیت کار و زرنگی ایشان می تواند از یک نفر تا x نفر باشند.

مثلاً حساب کنید تعداد افرادی که بخواهند این طرح را در کنار هایپرمارکت بزرگ شیراز یا اصفهان اجرا نمایند! مسلما بیش از ۳۰ نفر نیاز خواهد بود…

این کار چه فایده ای دارد؟

یک : مدیریت هایپرمارکت باید از این موضوع خوشحال باشد که بدون صرف وقت و انرژی و برون سپاری قابلیت بالقوه فروش آن لاین محصولاتش به عده ای جوان، باعث کارآفرینی شده است و از طرفی فروش محصولاتش بیشتر شده است.

 

دو : آن جوانان هماهنگ و با روحیه کار گروهی باید از این موضوع خوشحال باشند که با کمترین هزینه (طراحی یک سایت و موارد دیگر در صورت نیاز) بدون دهها هزینه مثل انبارداری کالا و … متصدی فروش کالا در دنیای مجازی شده اند.

 

سه : مردم و مصرف کنندگان باید از این موضوع خوشحال باشند که بدون صرف وقت و انرژی و رفتن به بیرون از طریق سایت محصولات مورد نظر خود را خرید می کنند و درب منزل تحویل می گیرند.

 

چهار: دولت و سازمان های مرتبط باید از این موضوع خوشحال باشند به خاطر ترافیک و تردد کمتر ، کمتر شدن آلودگی هوا و محیط زیست، صرفه جویی در مصرف سوخت و ….

چند نکته که باید توجه کرد!

– آنهایی که این کار را با مدیریت و با کیفیت بهتری انجام دهند، قاعدتاً موفق تر هستند. ساده ترین اصل پیشرفت در هر کسب و کاری همین است.

– کسی فکر نکند ظرفیت مصرف همین است که شاهد هستیم و یا اینکه مدیریت هایپرمارکت این کار را نمی کند چون به ضررش است و مشتری های حضوری اش کم می شود و …. این موضوع بستگی به نظر و نگرش ما دارد.

اگر با کیفیت و به نحو احسنت این کار را شروع و ادامه دهیم نه تنها برای هایپرمارکت دار با برکت خواهد بود و هم برای آن جوانان

با آرزوی موفقیت برای همه جوانان با اراده و با پشتکار

فراموش نکنیم دنیا پر است از منابع و ثروت های نامحدود الهی، آنهایی که بیشتر باور دارند و بیشتر تلاش می کنند، بیشتر به حقیقت این سخن پی خواهند برد.

///////////////////

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *